• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 73080
+
-

تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه جاده‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای البرز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۹ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حاشیه جاده‌های استان تخریب و جمع‌آوری شده است.
«مهرداد جهانی» در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: از ۶۹ مورد حکم قضایی اخذشده، ۴۹ مورد مرتبط با نصب تابلوی غیرمجاز و ۲۰ مورد ساخت‌و‌ساز بوده است.
وی همچنین اضافه کرد: از موارد فوق ۳۶ مورد در محور کرج- چالوس، ۱۹ مورد در حریم راه‌های شهرستان نظرآباد، 7 مورد در حاشیه راه‌های شهرستان کرج، 4 مورد در شهرستان اشتهارد و 3 مورد در حوزه استحفاظی شهرستان ساوجبلاغ بوده که تخریب و جمع‌آوری شده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان البرز تاکید کرد: هر گونه تجاوز به حریم راه‌ها اعم از ساخت‌و‌ساز ابنیه و یا نصب تابلو بدون اخذ مجوزهای لازم و رعایت ضوابط ایمنی خلاف قانون است.

جهانی افزود: ساخت‌و‌ساز مستحدثات و نصب تابلو در حاشیه جاده‌ها دارای ضابطه و قوانین خاصی است که بر حسب آن مکان‌یابی صحیح انجام و احداث سازه و نصب تابلو به گونه‌ای انجام می‌شود که از لحاظ ایمنی خطری برای رانندگان نداشته باشد.
وی ضمن تقدیر از همراهی نهادهای قضایی و انتظامی استان برای برخورد مجدانه با متجاوزان به حریم راه‌ها، گفت: بدون شک برخورد با متجاوزان به حریم راه‌ها بدون مساعدت و همکاری نهادهای قضایی و انتظامی استان مقدور نیست.
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان البرز با تاکید بر این‌که رعایت نکات ایمنی در جاده‌ها به لحاظ فراهم کردن شرایط سفر ایمن و مناسب برای مسافران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، افزود: هر واحد تولیدی و یا صنفی که بخواهد در حاشیه راه‌ها اقدام به احداث سازه و یا نصب تابلو کند، باید درخواست خود را به اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای شهرستان مربوطه ارائه کند تا پس از بررسی کارشناسی و رعایت ضوابط تعیین‌شده و اصول ایمنی، در صورت نبود موانع، مجوز لازم برای متقاضی صادر شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید